Crisi Covid-19: Comunicat nº 2: Units diu Sí a uns nous Pactes de la Moncloa

Published On: 7 abril 2020Categories: Actualitat0 Comments

Als agents polítics, econòmics i socials signants dels pactes de 1977,  avui és imprescindible afegir com a parts del Pacte d’Estat les Comunitats Autònomes i l’Administració Local per superar la crisi generada pel coronavirus.

En el primer comunicat d’Units per Avançar de 19 de març arran de la pandèmia del Covid-19, vam expressar la posició global del partit sobre la gestió política que creiem que cal fer davant la crisi del coronavirus. En el comunicat vam jerarquitzar tres grups de mesures: les tendents a garantir l’eficàcia de les accions sanitàries; les destinades a la protecció dels treballadors i de les treballadores afectats per l’aturada generalitzada de l’economia; i les destinades a protegir la liquiditat de les empreses i dels autònoms, amb l’objectiu de garantir la seva supervivència.

Reiterem avui:

.- que la transcendència de les mesures a prendre -directament proporcionals a la magnitud de la crisi sanitària, econòmica i social que estem vivint- requereix del concurs dels principals agents socioeconòmics.

.-Per això, manifestem que per assolir aquests objectius, cal un Pacte d’Estat liderat pel Govern central, amb participació de les patronals, dels sindicats i de les entitats financeres, atesa l’excepcionalitat de les mesures.

Des d’aquesta lògica, Units per Avançar diu Sí a la proposta del president Pedro Sánchez de formular uns nous Pactes d’Estat, seguint el model i exemple dels Pactes de la Moncloa de l’any 1977. Uns Pactes que, mercès al concurs i a les renúncies de les diferents parts, van permetre superar la profunda crisi econòmica, social i política que es vivia a l’albada de la recuperació democràtica al conjunt d’Espanya.

Avui cal recuperar aquest gran consens, polític, econòmic, social i territorial, com a únic instrument  que pot permetre superar la crisi actual i iniciar la reconstrucció amb el compromís solidari de totes les parts.

Als agents polítics, econòmics i socials signants dels pactes de 1977,  avui és imprescindible afegir com a parts del pacte les Comunitats Autònomes i l’Administració Local, ja que gestionen actualment la meitat de la despesa pública, i són les administracions més properes a la ciutadania i  gestores  del gruix de les polítiques bàsiques de l’Estat del Benestar.

Units per Avançar veu aquests pactes com una eina imprescindible per superar la profunda crisi generada per la pandèmia del Coronavirus.

7 d’abril de 2020

Segueix-nos

Sigues part activa del diàleg per construir una Catalunya capdavantera.

Subscriu-te al nostre newsletter

Gracies per la teva subscripció
Hi ha algun problema, torna-ho a intentar més tard

Subscriu-te al nostre newsletter

Gracies per la teva subscripció
Hi ha algun problema, torna-ho a intentar més tard

Units per Avançar és un partit polític humanista, catalanista i democristià format per un equip humà de professionals que aporta solucions reals per a les persones i crea les condicions necessàries perquè, tots plegats, puguem contribuir al rellançament d’una Catalunya capdavantera, una millor Espanya i una Europa més forta, que ens faci sentir orgullosos.

Fes-te simpatitzant